Vanliga frågor om medlemskap

Vad händer om jag inte betalar mina fakturor?För att ha rätt till medlemsförmånerna gällande följande tjänster: brit mila, bar/bat mitsva, användning av mikve, begravning, Glämsta lägerverksamhet, lokalhyra och kurser gäller att alla dina medlemsavgifter (utom för innevarande år) ska vara betalda. Finns tidigare obetalda avgifter måste godkänd avbetalningsplan finnas för att få medlemsförmånen. I annat fall betalar du samma pris som en icke-medlem.

Om en av ovannämnda fakturerade tjänster (brit mila, bar/bat mitsva, användning av mikve, begravning, Glämsta lägerverksamhet, lokalhyra och kurser) har förfallit till betalning kan församlingen, efter en första påminnelse, skicka krav genom inkasso.

Villkor för medlemsrabatterna på församlingstjänster

Rabatterna för tjänster som församlingen tillhandahåller gäller för medlemmar som inte har några obetalda avgifter. Som ny medlem får man tillgodogöra sig rabatterna, men då gäller att man måste vara medlem i minst tre år efter utnyttjande av en tjänst. Avslutas medlemskapet dessförinnan, måste medlemmen erlägga mellanskillnaden mellan tjänstens kostnad och det man betalat i medlemsavgift.

Hur gör jag för att avsluta mitt medlemskap?Om du vill säga upp ditt medlemskap måste du enligt våra stadgar skriftligen anmäla detta. Så länge du inte har anmält önskan om utträde kvarstår du som medlem. Kontakta oss här för avslut av medlemskap, välj Medlemskap/Membership och uppge ditt namn, personnummer och ärende. Vid begäran om utträde ska medlemmen erlägga medlemsavgift t.o.m. det kvartal då man meddelar att utträde önskas, annars kvarstår det som en skuld vid eventuellt nytt medlemskap.

Kan församlingen upphäva mitt medlemskap?Om du har någon obetald medlemsavgift, kommer vi – året efter att avgifterna har förfallit - att skicka dig en påminnelse.  Regleras inte avgifterna, avslutas ditt medlemskap i församlingen.

Övriga frågorMedlemmar med obetalda avgifter kan inte få förnyad inloggning till vår nya hemsida, rabatter på tjänster eller församlingens utskick.

För frågor rörande medlemsavgifter, medlemsfakturor och hantering av dina personliga uppgifter, kontakta oss här, välj Medlemskap/Membership och ange ditt namn, personnummer och fråga.